Kommunikasjon og styrearbeid
man. 22. nov.
|Litteraturhuset
Hvordan kan du posisjonere deg, rekruttere nye styremedlemmer og navigere styrets rolle i strategiarbeid?
Tid og sted
22. nov. 2021, 16:00 – 17:00
Litteraturhuset, Østre Skostredet 5, 5017 Bergen, Norway
Om arrangementet
Velkommen til samling om kommunikasjon og styrearbeid. Her vil vi adressere hvordan du kan benytte sosiale medier for å posisjonere deg for styreverv, hva du bør tenke på når du skal søke nye styremedlemmer, og hva styrets rolle i markedsstrategier bør være.
Kommunikasjon og markedsføring er temaer de fleste styrer støter på, om enn på et overordnet nivå. På denne samlingen er formålet å belyse hvilken rolle styret bør ha i virksomhetens strategiske markedsarbeid, hva man bør tenke på når man lyser ut styreverv (funker all kommunikasjon for alle målgrupper?), og hvordan man kan benytte sosiale medier til å posisjonere seg for nye verv.
Foredragsholdere:
Mette Fagerli
Mette driver sitt eget konsulentfirma Merkeledelse, og har solid styreerfaring og ekspertise på forretningsutvikling, omdømmebygging og kommunikasjon. Hun er utdannet siviløkonom og har en MBA i Brand Management, begge fra NHH. Denne kvelden kommer hun til Styreakademiet for å dele sin innsikt i hvilken rolle styret bør ta i strategiarbeid med markedsføring/kommunikasjon - Hvor aktivt bør egentlig styret være i virksomhetens strategiske markedsarbeid? Hva bør ligge på styrets bord - og hva bør delegeres til administrasjonen? Hvor går grensen mellom styret og ledelsen når det kommer til markedsføring og kommunikasjon?
Synnøve Hokholt Sagafos
Synnøve er utdannet siviløkonom fra NHH og er daglig leder og gründer i Myldring - som er et lite ansatteid konsulentselskap med tverrfaglig kompetanse innen bærekraft, arrangement, forretningsutvikling og kommunikasjon. Hun er også styremedlem i fintechselskapet Horde og i Rethinking Economics Norge og brenner for å få flere kvinner inn i styreverv, som eiere og gründere. Denne kvelden vil hun dele sine erfaringer med rekruttering, og hvordan måten man kommuniserer på kan være avgjørende for responsen man får. Er det slik at kvinner ikke er interessert i styreverv, eller handler det om måten man kommuniserer mulighetene på?
Camilla Mjøen Lien
Camilla har en master i medievitenskap fra Universitetet i Bergen, og har flere års erfaring som kommunikasjonsrådgiver og sosiale medier-ansvarlig. Nå sitter hun i styret til Styreakademiet Vestland, og vil dele tips og triks til hvordan du kan benytte sosiale medier til å posisjonere deg for styreverv. Hvordan etablerer man seg som en opinionsleder innen sitt felt, og hvordan får man folk til å legge merke til kompetansen man har?
Målet med samlingen er å gi deg konkrete verktøy og inspirasjon til hvordan ditt styre bør forholde seg til markedsføring og kommunikasjon, og hvordan du aktivt kan benytte sosiale medier til å posisjonere deg for styreverv.
Vi gleder oss, og håper å se deg der!
Billetter
Medlem Styreakademiet
kr 0,00Salget ble avsluttetIkke medlem
kr 350,00Salget ble avsluttetMedlem Apiari
kr 0,00Salget ble avsluttet
Total
kr 0,00